Alevilik ve Bektaşilikte Bıyığını Önemi

Alevilik ve Bektaşilikte Bıyığını Önemi

Aleviler ve Bektaşiler tarafından bıyığa verilen önem Hurafilerden gelmektedir.Bu bağlamda “Ali” Adının, insan yüzünde belire bilmesi için, bıyığın varlığına ihtiyaç vardır.

Aleviler ve Bektaşiler tarafından bıyığa verilen önem Hurafilerden gelmektedir.Bu bağlamda “Ali” Adının, insan yüzünde belire bilmesi için, bıyığın varlığına ihtiyaç vardır.

Bu nasıl oluyor derseniz Hurafiler’e göre kaşların yayı “ayn”ı, Burun çizgisi “lam”ı ve Bıyığın eğimi “ya”yı çizer ve böylece insan yüzünde, hem sağdan hem soldan “ALİ” adı okunur. Bıyığın “ya”yı çizmesi için bıyıkların bir miktar aşağıya doğru kıvrılması gerekmektedir.

Bu yüzden Aleviler ve Bektaşiler de bıyık insan yüzünü tanımlayan önemli bir parçadır.

Tuttum aynayı yüzüme
Ali göründü gözüme [1]
[1] Merdivenköy, Şahkulu Sultan Bektaşi Tekkesi’nin son post-nişin’i 1907’de hakka yürüyen Hilmi Dede Baba’nın ünlü şiirinin ilk mısrası.

3 Yorum bulunmaktadır

  1. mürteza çam

    merhaba canlar şimdi hatirlamicağim bir kaynak ta okumuştum biyik kesme nedenini rivayete göre bir garibanin ineği çalınmış garip maviyeye gider ki benim ineğim çalinmiş maviyede der senin ineğini ALİ çalmiştir o da kalkar ALİYE gider yali benim ineğimi sen çalmişsin ali elini açar bak diyor elimin içine bakıyor inek ahirda bağili fakat ahir maviyenin ahiri maviyede o zaman mescitte namaz kılıyormuş HZ. ALİ biyiğinde bir kıl çeker ve maviyenin biyikleri yarısı gider maviye heme ağzini kapatip firlar eve gider ve tüm biyiklerini keser diyor ki biyik kesmek sünettir (veyahut farzdir) yani biyik kesmesi ve sevmesi herhalde burda gelir aşk ile

    Cevapla
    • Tamam anlamıyla saçmalamış böyle uydurma görülmemiştir pes yani çok iftiracısınız ayrıca maviye değil muaviyedir

      Cevapla
  1. […] Hurifilik inancının büyük ustası Nesimi‘ye göre varlığın özünü kuran tek ilke sestir. Ses görünüş alanına çıkınca (harf) biçimini alır. Bunun için ses özdür harf kabuktur. İnsan harflerden kurulu bir bütündür. Bütün varlık türlerini içerir. Tanrı önce ses, sonra görünüş alanına çıkıp harf oldu, İnsanda en olgun biçimini aldı. Seyid Nesimi der ki “İnsan konuşan kur’an, kur’an ise biçimlenmiş insandır”. Ancak bunu anlayabilmek için olgunluğun en yüksek aşamasına erişmek lazım. Buna göre İnsanın yüzünde yedi harf (Hat) vardır. Ağız, burun, kulak, kaş, göz, bıyık, sakal. Bunlar yedi kurucu ögedir, kur’anı yansıtır. Kur’an’ın fatiha süresi yedi ayettir. İnsanın gövdesi toprak akarsular kanıdır. İnsanın yüzündeki harflerde Ali yazılıdır. Ağız (A) burun ( L) çene (İ/Y) harfleriyle gö… […]

Yorum Yap